23 Ιουν 2014

* ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ



Είπε ο Γέροντας : Δεν επιτρέπεται ο ένας πνευματικός ν΄ αλλάζει τον κανόνα του άλλου πνευματικού.
 Ήρθε σε μένα μια γριά και εξομολογήθηκε, και της έβαλα κανόνα να μην κοινωνήσει για τρία χρόνια. 

Ο Ιερέας και πνευματικός της ενορίας της ρώτησε τη γιαγιά γιατί δεν κοινωνάει. Αυτή του απάντησε :
Μ΄ έβαλε «κανόνα» ο πατήρ Ιάκωβος, να μην κοινωνήσω τρία χρόνια.
- Γιατί σου έβαλε τέτοιο κανόνα ; τη ρώτησε.
Κι όταν η γιαγιά είπε την αιτία, της απαντάει ο εφημέριος :
- Όχι, γιαγιά, μη στεναχωριέσαι, ο πατήρ Ιάκωβος είναι αγράμματος καλόγερος, τί ξέρει απ΄ αυτά, εγώ είμαι μορφωμένος και σου λύνω τον κανόνα. 

Να έρθεις την Κυριακή να σε κοινωνήσω.


Όταν η γιαγιά πήγε την Κυριακή να κοινωνήσει, ένιωσε στο στόμα της την Αγία Λαβίδα άδεια και κρύα.

 Ένα «χλιαράκι» (κουταλάκι) άδειο και κρύο, όπως είπε, ούτε κατάλαβε γεύση Θείας Κοινωνίας στο στόμα της κι αυτό της έκαμε μεγάλη εντύπωση.

 Όταν επαναλήφθηκε το ίδιο γεγονός άλλες δύο Κυριακές ανησύχησε και ξανανέβηκε στο Μοναστήρι και μου εξομολογήθηκε το γεγονός.
Τότε της είπα :
«- Παιδί μου, ο κανόνας δεν λύνεται. Πρέπει να κάνεις τον κανόνα που σου έβαλα. Οι κανόνες πρέπει να εφαρμόζονται».


ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ

7 σχόλια:

  1. Πολύ ωφέλιμο το παραπάνω καθώς όλοι, (εκτός σπανίων εξερέσεων), έχουμε μία τάση να ψάχνουμε τον "ανεκτικό" πνευματικό καί να φεύγουμε μακρυά από τους αυστηρούς πνευματικούς.
    Έχουμε μία τάση να ζητάμε ένα πνευματικό στα αμαρτωλά και εμπαθή "μέτρα μας", που να μην μας ελέγχει καθόλου για τα ατοπήματά μας, και να μην μας βάζει κανόνα.
    Το χειρότερο είναι, που συνδεόυμε ως και ταυτίζουμε, ότι η χαλαρότητα η ανεκτικότητα και ο μηδενικός έλεγχος του πνευματικού, να είναι ανάλογο της φήμης για την καλή και πνευματική κατάρτιση του Πνευματικού.
    Αυτή η "χαλαρότητα" των Πνευματικών (μιλάω γενικά και δεν έχω τάση να κατακρίνω κανέναν), μας έχει οδηγήσει στη γενικότερη πνευματική χαλαρότητα στην Εκκλησιαστική ζωή.
    Π.Χ υπάρχουν πολλοί που προσέρχονται και κοινωνάνε ανεξομολόγητοι και την ευθύνη την έχουν οι Ιερείς που τους κοινωνάνε, καθώς δεν ρωτάνε τον προσέρχοντα στα Θεία Μυστήρια, εάν έχει προετοιμαστεί καταλλήλως για τούτο το Μέγα Μυστήριο.

    Αυτή η χαλαρότητα οδηγεί στην εκκοσμίκευση της Εκκλησίας με τραγικά αποτελέσματα.
    Π.Χ. (μπορεί να είναι αδιάκριτο αλλά και υπερβολικό) αλλά πόσοι Εκκλησιαστικοί μιλάνε σήμερα για την Αγία Σαρακοστή των Αγίων Αποστόλων που διανύουμε;

    Θεωρώ λοιπόν ότι, δεν είναι άσχετο της εκκοσμίκευσης και της χαλαρότητας που σχολιάζω με το γεγονός ότι, οι ακολουθούντες τα πάτρια Χριστιανοί, έχουν να διανύσουν 27 ημέρες νηστείας Αγίων Αποστόλων φέτος, ενώ οι ακολουθούντες την εορτολογική καινοτομία Χριστιανοί, έχουν να διανύσουν 14 μέρες νηστείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/6/14 07:27

    ΜΑΡΙΝΟ ΑΣΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΕΛΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ.
    ΕΙΝΑΙ ΑΜΦΙΒΟΛΑ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ.
    ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΕΛΙΩΜΕΝΟ
    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΑΔΙΚΑ ΘΑ ΠΑΕΙ.
    ΥΠΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ /΄η, θεωρώ ότι ο λόγος σου, είναι λόγος αγάπης προς εμένα. Σε ευχαριστώ.

      Θα πρέπει να ξέρεις ότι εκεί που είσαι ήμουνα, και όχι για λόγους ημερών, αλλά για τους λόγους του Οικουμενισμού που πρωτοστατεί ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και που δημοσιεύονται καθημερινά, έφυγα και προσχώρησα εκεί που απαντώ Την Αγία Εκκλησία Του Χριστού σύμφωνα με τα Άγια Δόγματα των Αγίων Πατέρων και τις Αγίες παραδόσεις.

      Γράφεις για "αναμφίβολα μυστήρια", και σου απαντώ στεντορεία τη φωνή ότι, Απειρη Δωρεά και Χάριτι Ιησού Χριστού είμαι μέσα στην Αγία Εκκλησία Του Χριστού και γεύομαι τη μεγάλη Χαρά της Ζώσας Κοινωνίας Των Αγίων Μυστηρίων, ανάξιος οντος.
      Είναι πεπλανημένη η άποψή σου περί "ἁναμφίβολα μυστήρια".
      Όσο για το "ΥΠΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ...", και αυτό είναι πλανεμένη άποψη διότι πουθενα δεν αναφέρεται σαν πατερική επιταγή/κανόνας.
      Οι Άγιοι Πατέρες μας άφησαν τρία πράγματα που πρέπει να έχουμε κατά νου για την υπαγωγή μας σε Ορθόδοξο Πνευματικό. 1)Αποστολική Διαδοχή, δηλαδή κανονική χειροτονία 2)Ορθόδοξα φρονήματα στην ομολογία και στα έργα και όχι αιρετικά φρονήματα, 3) να μην έχει καταδικαστεί καθαιρεθεί για κανονικά πραγματικά αδιαμφισβήτητα παραπτώματα.
      Θα μπορούσα να σου γράψω πολλά αλλά δεν είναι της παρούσης. Εάν ο διαχειριστής κάνει ανάλογη ανάρτηση και το δώ, τότε θα σου γράψω περισσότερα.
      Σε ευχαριστώ για την αγάπη σου.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/6/14 07:07

      ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΔΙΚΟΣ ΣΑΣ ΠΑΠΑΣ ΕΚΤΟΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ,ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣΑΥΤΟ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΑΠΗΤΕ;ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑ ΣΤΗΝΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ.ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ..ΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ,ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.ΣΥΝΕΠΩΣ ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ.ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ.ΑΜΦΙΒΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΡΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΕΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΜΗ ΔΕΧΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ .....ΤΟΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΠΕΡΙ ΕΙΚΟΝΩΝ ΠΟΥ ΜΥΡΟΒΛΙΖΑΝ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΤΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΗΣΟΥΝ ΕΙΜΑΙ.ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ.ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΡΕΥΟΜΑΙ.ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ ΜΞΟΝΟΝ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΟΡΘΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΙΟΝ,ΠΟΥ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΟΥΤΕ ΝΑ ΣΩΘΗ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.ΟΙ ΠΑΛΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ,ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΩΤΙΠΟΤΕ,ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ.ΣΕ ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΥΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ,ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΑΠΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΚΕΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΦΕΡΕ ΠΑΠΑ ΕΚ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ.ΟΤΑΝ ΠΗΓΑΝ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΛΟΠΗ ΝΑ ΡΩΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ,ΤΟΥΣ ΕΙΠΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΑΝΕ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ.ΕΚΕΙΝΕΣ ΓΥΡΙΣΑΝΕ ΚΑΙ ΚΑΝΑΝΕ ΘΕΜΑ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΠΑΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ.ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΠΩΣ ΓΙΑ ΠΑΠΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΑΝ ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ.ΤΑ ΑΙΡΕΤΙΚΑ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.ΤΟΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΟΛΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟ.ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΕΑΝ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ;ΑΝΑΞΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ.ΤΟΥΤΟ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΕΑΝ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΚΥΡΙΟΥ;ΤΗ ΜΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ.ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΛΛΗΛΟΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΚΑΘΑΙΡΟΥΝΤΑΙ,ΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΑΠΗ;ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΕΣΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ.ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 12 Γ.Ο.Χ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 12 ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΤΗΡΙΑ.ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΩΔΕΚΑ....ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ....ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟ.
      ΚΑΜΕ ΟΠΩΣ ΑΓΑΠΑΣ.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ φίλε σου απαντώ μόνο σε ένα κατά την δικήν σου ομολογίαν.

      Συ είπας, δηλαδή, Συ Γράφεις, ""ΤΑ ΑΙΡΕΤΙΚΑ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.ΤΟΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΟΛΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟ""!!!
      και σου απαντώ σκέψου τι είναι η Ουνία.
      Όλα κατά πάντα είναι Ορθόδοξα όμως μνημονεύουν "Πρώτον", έναν Αιρεσιάρχη. Μόνο αυτό το ατόπημα καθιστά την Ουνία Αίρεση, και ας νομίζει ο καθένας ότι κατά τα άλλα είναι Ορθόδοξος...

      Διαγραφή
  3. ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΠΕΡΔΕΥΟΝΤΑΙ...
    ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΝΑΙ ΜΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΛΛΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ.
    ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ Γ.Ο.Χ.

    ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εμείς, οι απλοί χριστιανοί είμαστε στη μέση και δε γνωρίζουμε ποιο είναι σωστό και ποιο όχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσεις τι λετε?