4 Φεβ 2011

* ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΥΣ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΚΑΙ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΚΟΙΝΟ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟ.
ΟΤΑΝ ΑΣΘΕΝΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ ΓΙΑΤΡΟ ΝΑ ΜΑΣ ΘΕΡΑΠΕΥΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΟΜΩΣ?
ΠΟΙΟΣ ΑΡΑΓΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΥΣ?

Συνηθως παμε σε οποιον Πνευματικο εχει διαθεσιμο η καθε Εκκλησια.
Στα χωρια οι Μητροπολεις στελνουν Εξομολογους καθε τοσο και ιδιως πριν η' κατα ...
την διαρκεια των νηστειων.
Εξομολογοι ειναι Αρχιμανδριτες,Δεσποταδες(Μητροπολιτες και Επισκοποι) αλλα και καποιοι συγκεκριμενοι παντρεμενοι Ιερεις,αυτοι που εχουν παρει την ευλογια να ειναι και Εξομολογοι.
Ποιοι ειναι ομως οι καταλληλοι Εξομολογοι για τους παντρεμενους?
Καλυτερα θα ειναι τα παντρεμενα ζευγαρια να πηγαινουν σε παντρεμενους Εξομολογους και οχι σε Ιερωμενους που δεν γνωριζουν τις καταστασεις πρακτικα μεσα στον Γαμο.
Αλλο η θεωρια και αλλο η πραξη.
Αλλο να εισαι μεσα στον Γαμο και αλλο να εισαι απο εξω.
Οι συμβουλες του Πνευματικου θα ειναι πολυ διαφορετικες.
Πολλοι τρεχουν στα μοναστηρια για εξομολογηση.
Εκεινοι οι Εξομολογοι ειναι πιο αυστηροι γιατι πανε συμφωνα με το πηδαλιο,και με αλλα βιβλια.
Δεν μπορεις να περιορισεις σημερα ενα παντρεμενο ζευγαρι να κανει μοναστηριακη ζωη μεσα στο ιδιο του το σπιτι.
Δεν υπαρχει κανενας τετοιος κανονας που να περιοριζει τους παντρεμενους για τα συζυγικα τους καθηκοντα.
Κατι τετοια ειναι και αιτιες να μαλωνουν τα ζευγαρια.
Ο αντρας παει στο Αγιο Ορος για εξομολογηση και η γυναικα στον Πνευματικο της ενοριας.
Αλλα θα πει ο εξομολογος του Αγιου Ορους στον αντρα και αλλα ο Πνευματικος της ενοριας στην γυναικα,και μιλαμε για καποιο συγκεκριμενο οικογενειακο θεμα.
Καλυτερα θα ειναι τα ζευγαρια να εχουν τον ιδιο Πνευματικο Πατερα ετσι ωστε να τους συμβουλευει και τους δυο καλυτερα.
Πολλοι Πνευματικοι δεν θελουν καν να αναλαμβανουν ζευγαρια γιατι λενε δεν θελουν να παρουν στον λαιμο τους τις ψυχες τους.
Φοβουνται μηπως και συμβουλεψουν λανθασμενα και κανουν ζημια παρα να ωφελησουν.

Εχουμε γνωρισει προσωπικα τετοιον Εξομολογο και ηταν καθετος με αυτο το θεμα.
ΟΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΥΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ...μας συμβουλεψε.

Αυτα τα παραπανω ειναι προσωπικες μας αποψεις.
Ο καθενας θα βρει τον καταλληλο Πνευματικο για την σωτηρια της ψυχης του.
Το βασικο ομως δεν ειναι να εχουμε απλα εναν Πνευματικο Πατερα αλλα θα πρεπει να υπακουμε στις συμβουλες του οι οποιες θα ειναι προς το δικο μας ωφελος.
Σε τι ωφελει να μας συμβουλευει και εμεις να κανουμε του κεφαλιου μας?

ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΑΣ.
ΔΕΝ ΤΟ ΕΦΕΥΡΕΣΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ,ΑΛΛΑ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΔΩΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΕΣΗ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ.

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΜΑΣ.

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος4/2/11 18:23

    Στα χρόνια μας ζούμε δυστυχώς μια πολύ επικίνδυνη πνευματικά παρεξήγηση : Θεωρούμε τους πνευματικούς ,συμβουλάτορες των ζευγαριών !
    Οι πνευματικοί δεν είναι σύμβουλοι οικογενειών. Η Ορθοδοξία δε θέλει τον πνευματικό να μπαίνει στην κρεβατοκάμαρα ,και να τελειώνει το έργο του εκεί . Αυτά τα κάνουν οι προτεστάντες Δυτικοί , οι οποίοι υποστηρίζουν ότι για τη σωτηρία των ανθρώπου αρκούν από μόνα τους τα καλά έργα ,έστω και πραγματοποιούμενα από μη θεραπευμένους . Η Ορθοδοξία έχει ταγμένο τον πνευματικό στην υπηρεσία της Θεραπείας : της κάθαρσης , του φωτισμού και της θέωσης . Οι καλοί τρόποι μέσα στη συζυγία , δηλαδή το χριστιανικό συζυγικό ήθος , δεν είναι προϋπόθεση για την επίτευξη της επιδιωκόμενης κάθαρσης ,αλλά είναι το προϊόν , είναι το αποτέλεσμα της κάθαρσης . Όταν έχει επιτευχθεί η κάθαρση , τότε προκύπτει ως προϊόν και το ήθος το χριστιανικό . Ειδάλλως , ζει ο άνθρωπος μέσα σε μια ψυχαναγκαστική υποκρισία και τίποτε άλλο !

    ΛΟΥΚΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος5/2/11 01:50

    Καλημέρα!
    Να συμπληρώσω σε αυτά που είπε ο 18:23.Το να ζητήσουν μια συμβουλή από κοινού οι σύζυγοι είναι πολύ καλύτερο από το να πάνε στον ψυχολόγο.Κάποιοι που πήγαν σε ψυχολόγο για να λύσουν τα προβλήματά τους,ο ψυχολόγος τους συνέστησε να χωρίσουν..Ξέρετε αυτή η νοοτροπία του επιστήμονος που δεν έχει καμμία σχέση με την Ορθοδοξία,εκτός και αν έχει..Ο ιερεύς γνωρίζει εάν οι λόγοι για τους οποίους δεν πάει καλά το ζευγάρι είναι λόγοι για διαζύγιο.Οπότε και θα τους δώσει και ανάλογη συμβουλή.Είχαν ρωτήσει [να πω ένα παράδειγμα]τον γέροντα Κλεόπα Ηλιέ στο μοναστήρι Συχαστρία στη Ρουμανία,ποιοί είναι οι κυριότεροι λόγοι που επιτρέπουν το διαζύγιο έκείνος είπε:1]Η μοιχεία [παραβίασις της συζυγικής πίστεως]2]όταν του θέτουν παγίδες από τις οποίες κινδυνεύει η ζωή του3]Η άρνησις της συζύγου για την απόκτηση παιδιών4]Όταν η σύζυγος παρά την θέληση του συζύγου γίνεται ένοχός εκτρώσεων5]Όταν ένας εκ των δύο αποστατίσει από την αληθινή πίστη[αίρεσις]6]Όταν ο ένας από τους δύο προσχωρεί στο μοναχισμό ακόμη και κάποιοι άλλοι λόγοι που δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμη.Αυτούς τους κανόνες της εκκλησίας δεν είναι δυνατόν να τους γνωρίζει ο ψυχολόγους εκτός και εαν τους γνωρίζει και είναι άνθρωπος πνευματικός.Δεν λέγω να μην πάρουν και τη συμβουλή τους πάνω σε ζητήματα συμπεριφοράς από τον ψυχολόγο αλλά να ζητήσουν και της εκκλησίας την συμβουλή εάν και εφόσων έχουν τη θέληση να σώσουν το γάμο τους.Για τον κοινό πνευματικό ,θα συμφωνήσω πως πρέπει να είναι κοινός αλλά αν δεν αναπαύει τον ένα εκ των συζύγων καλύτερα να πάει όπου θεωρεί πως μπορεί να νιώσει πιο άνετα.Όσο για το άν είναι καλό να έχουμε πνευματικούς παντρεμένους η Αρχιμανδρίτες,πιστεύω και δεν ξέρω αν είναι σωστό ,ότι εξαρτάται από τον εξομολογούμενο[εάν θέλει να έχει υπακοή]από τον Αρχιμανδρίτη[εάν μπορεί να δεί την πνευματικότητα του εξομολογουμένου και τις αντοχές του.Γνωρίζω πνευματικούς που είναι παντρεμένοι και είναι σαν να είναι Αρχιμανδρίτες.Όταν το ένα μέλος εκ των συζύγων θέλει να προχωρήσει και να το πω λαικά έβαλε ρόδες στα πόδια και τρέχει πνευματικά και ο άλλος τρέχει με πατίνι,δεν είναι δυνατόν να τον φτάσει ο άλλος οπότε ο πρώτος είναι καλό να σταματήσει και λίγο προκειμένου να τον φτάσει ο άλλος..θέλω να πω,να κάνει και λίγο πίσω στις κοσμικές απαιτήσεις του άλλου για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα.Επομένως καταλήγω στο συμπέρασμα πως είτε Αρχιμανδρίτης είτε εγγαμος δεν έχει καμμία σημασία,σημασία παίζει κατά πόσον μπορούμε να συνεργαστούμε για την πνευματική μας προκοπή με τον ιερέα που επιλέξαμε,ΔΙΌΤΙ ΟΙ ΨΥΧΈς ΕΊΝΑΙ ΔΎΟ ΠΟΥ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ.Κατά την ατελή μου γνώμη το καλυτερο είναι στην επικοινωνία πνευματικού -αμαρτωλού,να αναπαύεται ο εξομολογούμενος και να αισθάνεται άνετα με τον πνευματικό του και να έχει και τη θέληση να προχωρήσει πνευματικά και από την μεριά του πνευματικού να ακούει με προσοχή τον εξομολογούμενο,να του αφιερώνει χρόνο για να τον βοηθήσει και να είναι δεκτικός και γεμάτος αγάπη για την ψυχή που προσείλθε στο εξομολογητάριον.Τότε θα έχουμε πιστεύω και τα ανάλογα αποτελέσματα..πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΖΕΥΓΑΡΙΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ.

    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΙΓΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ.
    Η ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΖΕΥΓΑΡΙΟΥ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΕΜΨΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΙΑΝΕΙ ΤΟΠΟ ΟΣΟ Η ΜΕΛΕΤΗ ΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ.
    ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσεις τι λετε?