14 Νοε 2013

* ΑΥΡΙΟ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ




Οπως για να ξεκινησει το οχημα μας πρεπει να το γεμισουμε με καυσιμα,ετσι και για τον πνευματικο μας αγωνα που θα ξεκινησει σε λιγες μερες,θα πρεπει να τον ενισχυσουμε με τα καταλληλα εφοδια.
Αρχιζει η νηστεια των Χριστουγεννων η οποια θα τελειωσει την ημερα των Χριστουγεννων δηλαδη στις 25 Δεκεμβριου.
Δεν τελειωνει οπως πολλοι νομιζουν την παραμονη και αρχιζουν τα γλεντια και τα φαγοποτια.

Για να ξεκινησουμε σωστα θα πρεπει να καθαριστουμε απο τις βρωμιες που εχουμε πανω μας.
Ευκολο αυτο.
Παμε στο μπανιο και καθαριζομαστε.
Με τις αλλες βρωμιες ομως τι κανουμε?
Τις βρωμιες της ψυχης μας?
Δεν πρεπει να τις καθαρισουμε?
Τρεχουμε λοιπον στον Πνευματικο μας και φευγουν απο πανω μας οι αμαρτιες.
Τωρα τι αλλο μας μενει?
Να ασχοληθουμε και να διατηρησουμε καθαρη την ψυχη μας.
Να της δινουμε τα καλα εφοδια για να δυναμωσει η πιστη μας.
Να μελεταμε κειμενα Ορθοδοξα και βιους Αγιων.
Να μελεταμε την Καινη Διαθηκη.
Να ακουμε υμνους Εκκλησιαστικους.
Να νηστεψουμε απο τα φαγητα που δεν επιτρεπονται και να καθαρισουμε και τον οργανισμο μας απο τις τοξινες.
Να πηγαινουμε οσο το δυνατον περισσοτερο στην Εκκλησια και στις ακολουθιες του Σαρρανταλειτουργου που θα τελουνται μεχρι τα Χριστουγεννα.

Να γραψουμε και να δωσουμε στην Εκκλησια τα ονοματα των ζωντων εχθρων μας,των συγγενων μας,των φιλων μας για να μνημονευονται ΥΠΕΡ ΥΓΕΙΑΣ.
Επισης να γραψουμε και να δωσουμε στην Εκκλησια τα ονοματα των κεκοιμημενων συγγενων,γειτονων,μοναχικων ανθρωπων που γνωριζουμε για να μνημονευονται ΥΠΕΡ ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ.

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ

15 σχόλια:

  1. Ανώνυμος14/11/13 05:01

    Γράφει το σχόλιο, "Να νηστεψουμε απο τα φαγητα που δεν επιτρεπονται", και αναρωτιέμαι ποια φαγητά δεν επιτρέπονται, και γιατί δεν επιτρέπονται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/11/13 02:28

      Η λέξη "νηστεία" , είναι σύνθετη, αποτελείται από το αρνητικό μόριο "νη" και το ρήμα "εσθίω", που σημαίνει ,τρώω. Δηλαδή δεν τρώω, ή αλλιώς, εγκρατεύομαι.
      Η νηστεία είναι ένας εκκλησιαστικός θεσμός, και πολλοί πατέρες υποστηρίζουν ότι ξεκίνησε από την εντολή του Θεού προς τους πρωτοπλάστους όταν τους είπε ότι μέσα στον Παράδεισο μπορούν να γεύονται και να τρώνε όλες τις τροφές, αλλά,
      "από του ξύλου του γινώσκειν καλόν και πονηρόν ου φάγεσθε" (Γεν. 2, 16-17), τους είπε. Και ο Μέγας Βασίλειος γράφει ότι " το ου φάγεσθε ,νηστείας εστί και εγκρατείας νομοθεσία"(περί Νηστείας λογ. 1,3 ΒΕΠΕΣ 54,12).
      Από διάφορες μαρτυρίες ιστορικές γνωρίζουμε ότι για τους πρώτους χριστιανούς, η λέξη νηστεία, σήμαινε τελεία ασιτία. Διαρκούσε όλη την ημέρα. Ηπιότερη μορφή νηστείας ήταν η ημιασιτία, ο "στατίων". Η νηστεία άρχιζε από το πρωί ώς τις 3.μ.μ., δηλαδή κατά την Ενάτη ώρα. Με την πάροδο των χρόνων, η νηστεία άρχισε να παίρνει άλλη σιγά σιγά μορφή,και μετατράπηκε στην αποχή ορισμένων τροφών, ιδίως του κρέατος και του οίνου.
      Οι τροφές διακρίνονται σε δύο είδη.. Σε νηστήσιμες και σε αρτύσιμες
      .Η λέξη άρτυση δηλώνει την ετοιμασία του φαγητού με την χρήση διαφόρων καρυκευμάτων. Σύμφωνα με αυτή την διάκριση, στις νηστήσιμες τροφές ανήκουν τα λαχανικά, οι διάφοροι καρποί, το ψωμί, τα όσπρια, απέχουν οι εξ αίματος (δηλ κρέας-ψάρια), ενώ στις αρτύσιμες, τα φαγητά όλα όσα ετοιμάζονται με την χρήση ελαίου ή βουτύρου και διαφόρων καρυκευμάτων.Μάλιστα η Πενθέκτη οικουμενική Σύνοδος το 691μ.Χ., με τον 56ο Κανόνα περιέλαβε στην κατηγορία των αρτυμένων τροφών και τα αυγά και το τυρί, το γάλα , δηλ. τις ζωϊκής προελεύσεως τροφές ,ως τροφές προερχόμενες από "θυτά" ζώα των οποίων όμως το κρέας δεν επιτρεπόταν στους χριστιανούς να το καταλύσουν κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Υπάρχει ωστόσο και ένας άλλος Αποστολικός κανόνας, ο 69ος, που εξαιρεί από την νηστεία όσους δεν μπορούν να νηστέψουν " δι' ασθένειαν σωματικήν". Ο δε, άγιος Τιμόθεος,ο επίσκοπος Αλεξανδρείας στο έργο του Κανονικές Αποκρίσεις του (ερωτ. Η) , στους ασθενείς πρόσθεσε και τις λεχώνες.
      Το μόνο κριτήριο για των διαχωρισμό των τροφών σε νηστήσιμες ή αρτύσιμες υπήρξε αποκλειστικά και μόνο, η θρεπτική τους ικανότητα.
      Από την αρχή η λέξη νηστεία συνδέθηκε με την λέξη, προσευχή. Επιδίωξή της, είναι η κάθαρση του χριστιανού, η κάθαρση της ψυχής και του σώματός του. Η νηστεία βοηθά στην εγκράτεια. Τιθασεύει τις 5 αισθήσεις του σώματος και τις θανατώνει. Πολλοί πατέρες παρομοιάζουν την νηστεία σαν το μαχαίρι εκείνο που αποκόπτει τα πάθη της σαρκός και κρατά γερά με το χαλινάρι, τις ορμές του σώματος.
      Ο Ιωάννης της Κλίμακος γράφει για την νηστεία " νηστεία εστί βία φύσεως και περιτομή ηδύτητος λάρυγγος, πυρώσεως εκτομή, πονηρών εννοιών εκκοπή, ενυπνιασμών ελευθερία, προσευχής καθαρότης. Ψυχής φωστήρ, ναός φυλακή" (Κλίμαξ 14و PG 88,869A). (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
      Ε.Ο

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος15/11/13 02:29

      (ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ)
      Η νηστεία είναι το όπλο με το οποίο ο πιστός θα βοηθηθεί να αποκρούσει τις εφόδους των πονηρών πνευμάτων, " νηστεία όπλον εστί προς την κατά των δαιμόνων στρατιάν" (Μέγας Βασίλειος ,Περί νηστείας λόγ. 1, 9 ΒΕΠΕΣ54, 18), Παράλληλα όμως η νηστεία είναι και η οδός που οδηγεί τον άνθρωπο προς τον Θεό, διότι η αληθινή νηστεία, εξασφαλίζει πνευματική καθαρότητα, διότι με την προσευχή ο πιστός αποκτά "κοινωνία με τον Θεό". Σαράντα μέρες νήστεψε ο Μωυσής προτού ανέβει στο όρος Σινά για να συνομιλήσει με τον Θεό, σαράντα μέρες και ο προφήτης Ηλίας, σαράντα μέρες νήστεψε ο Κύριος προ του πάθους Του, " και νηστεύσας ημέρας τεσσαράκοντα και νύκτας τεσσαράκοντα, ύστερον επείνασε" ( Ματθ 4, 1-2).Με την προσευχή αυτή προετοιμάστηκε για τη δημόσια δράση Του , και με το προσωπικό Του αυτό παράδειγμα, μας έδειξε πώς να τον ακολουθήσουμε.
      "Η νηστεία προστεύει κάθε αρετή. Είναι η αρχή του πνευματικού αγώνα , το στεφάνι αυτών που εγκρατεύονται, το κάλλος της παρθενίας και του αγιασμού, η λαμπρότητα της σωφροσύνης, η αρχή της χριστιανικής ζωής, η μητέρα της προσευχής, η πηγή της σωφροσύνης και της φρόνησης. Αυτή διδάσκει την ησυχία και προηγείται όλων των καλών έργων" γράφει ο Ισαάκ ο Σύρος, (Λογ. 85, Τα ευρεθέντα ασκητικά, Αθήνα 1895, σ.334).
      Συχνά βέβαια, προβάλλονται διάφορα εμπόδια (τεχνάσματα του διαβόλου), που σκοπό έχουν να αποτρέψουν τον χριστιανό από την νηστεία. Χρειάζεται συνεχής επαγρύπνηση "βιάζεσθαι χρη αεί εις παν αγαθόν" γράφει ο άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος (Περί φυλακής καρδίας 13, P.G.34, 836C).
      Βασικά η χριστιανική νηστεία δεν είναι " σωματοκτόνος" αλλά "παθοκτόνος" , τρώμε " όσον υπουργήσαι προς το ζην" και όχι για να υπηρετούμε τις ορμές και τις επιθυμίες μας. Η πραγματική νηστεία περιλαμβάνει την πνευματική νηστεία, την αποχή από το κακό, δηλαδή την αμαρτία με όλες τις εκφράσεις της, δηλαδή αποχή από τις αμαρτωλές πράξεις, τους κακούς λόγους, τις εμπαθείς επιθυμίες , τους άσχημους λογισμούς, ο χριστιανός αρνείται την λήψη υλικών τροφών και τρυφά τις αρετές του Πνεύματος. Ασκεί την ελεημοσύνη, στρέφεται με αγάπη στον αδελφό του, στον πλησίον του, βοηθά τους ανήμπορους...
      Θα μπορούσαν βέβαια πολλά ακόμα να γραφούν... αλλά το νόημα έγκειται στο να προσπαθήσουμε όλοι μας να εγκρατευθούμε και να αναλογισθούμε το ποσο ευλογημένη είναι η νηστεία ,όχι μόνο για την χριστιανική μας ζωή αλλά και για την διατήρηση της καλής υγείας μας.
      Πόσο σοφά, θεσπίστηκαν όλα μέσα στην χριστιανική μας θρησκεία!
      Ε.Ο.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος16/11/13 10:47

      Που το γράφει ότι ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία;

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος16/11/13 10:50

      wooooowwwwwwwww Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τον κόπο σου να γράψεις τόσα πολλά.
      Ειμαι ευγνώμων.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος15/11/13 15:53

    Τη σαρακοστη των χριστουγεννων,νηστευουμε απο τις 15/11-16/12 οπου τρωμε Ψαρι Δευ-Τρ-πεμ,ενω Τετ&Παρ νηστευουμε και το λαδι Απο τις 17/12-Δανιηλ νηστευουμε και το ψαρι...δηλαδη τρωμε μονο λαδερα Δευ-Τρ-Πεμπ και τΕτ &Παρ νηστευουμε και το λαδι ...αυτα εως τις 25/12 που εορταζουμε την ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ!!
    Η νηστεια ειναι το θεμελιο καθε αρετης!
    Βοηθα σε ολα
    Αυτο δε σημαινει οτι πρεπει να φαμε ενα ταψι γεμιστα και να λεμε οτι νηστευουμε.Πρεπει να υπαρχει ενα μετρο και στην ποσοτητα.
    Ν απουμε ακομα πως πρεπει να νηαστευουμε και απο αλλα πραγματα..απο την κακια....απο τη ζηλια...απο πονηρες σκεψεις...απο θεαματα ασχημα........γενικως να προσεχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος16/11/13 10:48

      Μην έίσαι τόσο σίγουρος ότι τρώμε ψάρι Δευτέρα. Για ξαναψάξτο;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος17/11/13 04:47

      Να απαντήσω, με αγάπη πάντα , στον ανώνυμο που σχολίασε " πού το γράφει ότι ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία"..... Θα απαντήσω....αφού δεν το πιστεύεις αυτό, ότι είναι θρησκεία,....γιατί " βρίσκεσαι" στην ιστοσελίδα αυτή? Γιατί την παρακολουθείς? Εδώ, όλοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι , αν κατάλαβα καλά.....Αφού είσαι ακόμα σ' αυτή την ερώτηση....περιττά είναι τα δικά μου λόγια. Με αγάπη
      Ε.Ο.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος17/11/13 04:54

      Απάντηση στο αν τρώμε ψάρι την Δευτέρα.
      "Καθ' όλη την διάρκεια του σαρανταημέρου δεν καταλύουμε κρέας, γαλακτερά και αυγά. Αντίθετα επιτρέπεται να καταλύουμε ψάρι όλες τις ημέρες-πλην φυσικά της Τετάρτης και της Παρασκεής- από την αρχή μέχρι την 17η Δεκεμβρίου. Ψάρι καταλύουμε επίσης και κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου οποιαδήποτε ημέρα κι αν πέσει. Από την 18η μέχρι και την 24η Δεκεμβρίου, παραμονή της εορτής, επιτρέπεται η κατάλυση οίνου και ελαίου μόνου- εκτός βέβαια των ημερών Τετάρτης και Παρασκευής που θα παρεμβληθούν και κατά τις οποίες τηρούμε ανέλαιη νηστεία". (Αρχιμ. Συμεών Κούτσα, Η νηστεία της Εκκλησίας, εκδ. Η΄, Αποστ. Διακονία,Αθήνα 1999, σ. 92)
      Ε.Ο.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος17/11/13 15:28

      Απαντώ στον Ε.Ο. 04:47 Το αν βρίσκομαι σε αυτό το σώρο είναι δικαίωμά μου κατά την ελευθερία που μου έχει δώσει ο Θεός μέσα από το αυτεξούσιο. Το ότι όμως η Αγία Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία, αλλά Αγία Πίστης εξ άνωθεν αποκεκαλυμένη. Θρησκεία ή και θρησκείες, είναι "έργα χειρών ανθρώπων", και όχι Αγία Πίστης εξ άνωθεν δοσμένη. Βρές μου στην Αγιοπατερική βιβλιογραφία κάποιος από τους Αγίους να κατονομάζει Την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία "θρησκεία".

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος17/11/13 15:38

      Απάντηση για τη νηστεία. προς Ε.Ο. 0454
      Να με συγχωρείτε για το ατόπημά μου. Είχα υπόψην μου μόνο την
      αρχαία παράδοση. Δεν ήξερα ότι άλλαξε;
      http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2013/11/blog-post_2623.html

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος18/11/13 08:31

      Απάντηση για τη νηστεία στον ανώνυμο (βάλτε επιτέλους έστω ένα ψευδώνυμο, να συνενοούμαστε!) των 15.38
      Αγαπητέ, δεν άλλαξε κάτι στη θρησκεία μας. Απλά, την Δευτέρα κυρίως εγκρατεύονται όλο τον χρόνο οι μοναχοί....Οι λαϊκοί συνήθως Τετάρτη και Παρασκευή. Τα όσα έγραψα, είναι από το βιβλίο που παρέθεσα,και που το έγραψε αρχιμανδρίτης... όχι βέβαια λόγια δικά μου. Ευχαριστώ
      Ε.Ο.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος18/11/13 15:41

      Προς 15:28
      Η Ορθοδοξια ειναι η Ορθη Πιστις...ειναιο ιδιος ο Θεος''να κατοικησει Ο Θεος ΜΕΣΑ σας με την Πιστη και να ειστε ριζωμενοι και θεμελιωμενοι στην αγαπη''.Εφεσ 3-17)...ειναι η αληθεια...κλπκλπ
      Ωστοσο,η λεξη ''θρησκεια υπαρχει στην Αγ ΓΡΑΦΗ
      ΠΡΞ 26/ΚΣ5
      ΚΟΛ2/Β18
      ΙΑΚ1/26-27
      ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΒΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ
      ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ
      ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΙΣ ΜΙΑ
      ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΔΕΝ ΣΩΖΟΥΝ
      Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΙΣΤΙΣ ΣΩΖΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΟΥ ΣΩΖΕΙ .

      Ομως Ε.Ο ,ηξερα οτι ηταν μεχρι την ημερα του Δανιηλ η καταλυσις ψαριου αλλα οχι την ημερα του Δανιηλ...δηλ μεχρι τις 17/12 αλλα οχι την 17/η ,αλλα μεχρι τις 16/11και ολα τα χρονια ετσι το τηρουσα.Θα ξαναρωτησω τον πνευματικο μου ομως.Παντως ευχαριστω πολυ για την συμπληρωση της γνωσης αυτης!π

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος18/11/13 22:46

      Απάντηση στην Π.
      Καλά το τηρείς..μέχρι της 17, κι όχι και την 17η! Από τις 17 Δεκεμβρίου νηστεύουμε απ' όλα.
      Ε.Ο.

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος20/11/13 14:01

      Ελενη,ευχαριστω...
      Με το καλο να υποδεχθουμε την γεννηση
      Την αγαπη μου!πηνελοπη

      Διαγραφή

Εσεις τι λετε?