25 Νοε 2014

* ΣΕ ΑΦΟΡΑ


''ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΣΕ ΠΟΝΑΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΔΙΔΑΞΕΙ, ΚΑΙ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΣΕ ΠΟΝΑΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΜΑΘΕΣ ΑΚΟΜΗ''

11 σχόλια:

  1. Ανώνυμος26/11/14 12:59

    Λέει ο όσιος Πορφύριος «Έτσι ν' αγωνίζεσθε στην πνευματική ζωή, απλά, απαλά, χωρίς βία… Μη πολεμάτε να διώξετε το σκοτάδι απ' το δωμάτιο της ψυχής σας. Ανοίξτε μια τρυπίτσα, για να έλθει φως, και το σκοτάδι θα φύγει… Τις αδυναμίες αφήστε τις όλες, για να μην παίρνει είδηση το αντίθετο πνεύμα και σας βουτάει και σας καθηλώνει και σας βάζει στη στενοχώρια. Να μη κάνετε καμιά προσπάθεια ν' απαλλαγείτε απ' αυτές. Ν' αγωνίζεσθε με απαλότητα και απλότητα, χωρίς σφίξιμο και άγχος».

    Ας σταματήσουμε να πηγαίνουμε αντίθετα σε αυτό που είμαστε, σε αυτό που νιώθουμε, όλα μπορούν να γίνουν δρόμος, έστω και δύσβατος, έστω και λασπωμένος, θα φτάσουμε όμως στο προορισμό μας.
    Εάν κάτι συνεχίζει να σε πονάει, θα υπάρχει κάποιος λόγος εσωτερικός που το δικαιολογεί.
    Κοίτα πως το λέει ο Γέροντας Πορφύριος.."να μην κάνετε προσπάθεια να απαλλαγείτε απο τις αδυναμίες...οχι σφίξιμο και άγχος".

    Ναι, οτιδήποτε σε πονάει, μπορεί να σε διδάξει. Και αν συνεχίζει να σε πονάει...κάνε υπομονή...με τον καιρό και την δική σου απαλή προσπάθεια θα περάσει.
    Και λίγη "αδιαφορία" χρειάζεται μερικές φορές...μην επιμένεις να σκαλίζεις τα ίδια και τα ίδια.
    Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ιωάννη γράφεις ότι " Να μη κάνετε καμιά προσπάθεια ν' απαλλαγείτε απ' αυτές. Ν' αγωνίζεσθε με απαλότητα και απλότητα, χωρίς σφίξιμο και άγχος»." και σου απαντώ ότι δεν είναι ακριβώς έτσι όπως το γράφεις.
    Μην βιαστείς να βγάλεις συμπέρασμα, διότι ο Αββάς Κασιανός το ερμηνεύει σωστά.
    Λοιπόν, ο Αγώνας μας είναι εναντίων των παθών που σημαίνει ότι εναντίων όλων των αδυναμιών μας, μέσω της Μυστηριακής ζωής, της Αγίας Εξομολογήσεως, της Νηστείας της αγρυπνίας της προσευχής, της ελεημοσύνης της ησυχίας και εν τέλει της εν Χριστώ Ζωής όπως μας παραγγέλουν οι Άγιοι Πατέρες κατά Την Ορθοδοξία και την Ορθοπραξία.
    Εάν λοιπόν μέσα από αυτή την ασκητική μυστηριακή αιματηρή πνευματική ζωή επιτρέπει ο Θεός και συνεχίζει να σε ταλαιπωρεί το οποιοδήποτε δαιμόνιο, πχ φόβος, ταραχή, μοναξιά, κατάθλιψη, ακόμα και επιθετικούς καυστικούς λογισμούς αυτοκτονίας, τότε ναι, λέει ο Αββάς Κασσιανός, περιφρόνησε με πολύ σκληρή και ανδρεία επιμονή τους εχθρικούς λογισμούς του διαβόλου. Πρόσεξε όμως Ιωάννη αφού έχεις εξαντλήσει τα όριά σου στην πνευματική εργασία, έχεις την εντολή να μην κάνεις τίποτε περισσότερο παρά να περιφρονήσεις με "γαιδουρινή επιμονή" τους λογισμούς να αδιαφορείς, να διασκεδάσεις τους λογισμούς και να τους στρέφεις και κάπου αλλού που σε ευχαριστεί. Τώρα ποιος έχει εξαντλήσει τον ευατόν του στην πνευματική εργασία είναι άλλο θέμα.
    Βλέποντας λοιπόν αυτή την περιφρόνηση ο διάβολος θα σταματήσει να σε πολεμάει, διότι ο εχθρός του ανθρώπου παίρνει δύναμη, επειδή εμείς με τον τρόπο ζωής μας του δίνουμε τροφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενας άνθρωπος της καθημερινότητος και όχι ιερωμένος μπορει να ακολουθήσει την ασκητικα,μυστηριακή,αιματηρή,πνευματική ζωή;Θέλω να πω, ότι μόνο με αυτή τη ζωή θα απαλλαγούμε απ αυτά που μας πονούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο πνευματικός είναι ο καλύτερος γιατρός για τον πόνο του ανθρώπου δίνοντας το κατάλληλο φάρμακο σε κάθε περίπτωση. Πόσο ασκητικό και αιματηρό αγώνα κάνει κάποιος μόνο με πνευματική καθοδήγηση για να πάνε όλα κατ' ευχή. Θέλω να πω πως με τον πνευματικό μας συζητάμε τέτοια θέματα που ξέρει και τον πόνο μας.

      Διαγραφή
  4. Καλή μου Έλλη, συμμερίζομαι και συμμετέχω στον προβληματισμό σου και θα σε παρακαλούσα να κάνεις μία προσπάθεια όπως παρακάτω υποδεικνείουν οι Άγιοι Του Θεού.
    Σήμερα το βράδυ κοντά στα μεσάνυχτα κλείσου σε ένα δωμάτιο, και υπο το φώς του καντηλιού γονάτισε όσο μπορείς, μπροστά από μία Αγία Εικόνα της Παναγίας μας και Του Χριστού μας, με μαξιλάρια στα γόνατα για να μην τα εκθέτεις, και ξεκίνα να μιλάς, με ότι σε απασχολεί μέσα από την καρδιά σου, πρόσωπο με πρόσωπο σαν να είσαι μπροστά τους και να σου δίνουν τόπο και χρόνο για να εκφραστείς.
    Αυτή η προσπάθεια θέλει άπειρη ταπείνωση, δηλαδή θεώρησε με πείσμα τον εαυτόν σου ως ένα αμαρτωλό σκουπίδι που αναξίως βρίσκετε εν τόπω και χρόνο να προσπαθήσει να συνομιλήσει με Τον Αγιον Θεόν και Την Παναγίαν Του Μητέρα. Εκεί θα ξεκινήσεις με το, συγχώρα με Χριστέ μου που σε λύπησα με τις αμαρτίες μου σε όλην μου τη ζωή" και θα συνεχίσεις με το "Βοήθα με χριστέ μου σε αυτό, στο άλλο, σε εκείνο", να απευθύνεσαι και στην Παναγία μας με τα ίδια λόγια, να επιμένεις στο "Συγχώρα με Παναγία μου που σας λύπησα" , και να ζητάς ξανά και ξανά βοήθα με σε αυτό και στο άλλο", και ότι σε απασχολεί. Εάν είσαι ειλικρινείς και πονεμένη στη ζωή και θεωρείς και πιστεύεις ακράδαντα ότι είσαι μπροστά Τους και σε ακούνε, γιατί στο υπογράφω και στο υπόσχομαι ότι μας ακούνε, τότε με την επιμονή στο " Σε παρακαλώ βοήθα με" και βοήθα με και βοήθα με", καρδιά σου θα αρχίζει να ματώνει από αυτή τη διαρκεί και αέναη προσπάθεια. Όσο προσπαθείς τόσο θα αρχίζεις να λαμβάνεις μία πρωτόγνωρη αποδοχή στην καρδιά σου, και θα αρχίζουν να ειρηνεύουν όλοι οι λογισμοί σου και οι σκέψεις σου, και εάν με πολύ κόπο αφιερώσεις χρόνο και χρόνο σε αυτήν την επικοινωνία μία ανέκφραστη γλυκύτητα θα ανατείλει μέσα σου και τότε θα καταλάβεις ότι δεν υπάρχει γλυκύτερο και ομορφότερο στη ζωή σου, άπειρη αισιοδοξία θα σε γεμίσει, και πολύ χαρά θα σου δώσει. Είναι φτωχή η γλώσσα μας να εκφράσει το τι συμβαίνει στην καρδιά του ανθρώπου που αιματηρά κατά αυτόν τον τρόπο με επιμονή, υπομονή, άπειρη ταπείνωση να ζητά συνεχώς το Άπειρο Έλεος Του Αγίου Θεού στα προβλήματά του.
    Ακολουθησε με επιμονή και υπομονή την παραπάνω πρακτική και θα δείς, εδώ είμαστε και ξαναμιλάμε...
    Πρόσεξε ότι στο ξεκίνημα της προσπάθειας θα έχεις πάρα πολύ πόλεμο με λογισμούς, αλλά και από τους γύρω ανθρώπους. Οι σκέψεις στην αρχή της προσευχής θα σε βομβαρδίζουν ανελέητα , --θα σου κάνει τρομερή εντύπωση το πόσα πράγματα θα σκεφτείς,-- και θα σου σπέρνουν αμφιβολίες για όλα αυτά που σου γράφω. Είναι αιώνια τακτική του διαβόλου που θέλει να σε αποσπάσει από την προσευχή. Εσύ τους περιφρονείς όλους αυτούς τους λογισμούς και συνεχίζεις αυτή την αιματηρή πορεία, και γράφω αιματηρή γιατί θα καταλάβεις τι πόνο περνάει η ψυχή και πόσο ματώνει η καρδιά, από την επιμονή σου να ζητάς με τα χέρια σου σηκωμένα προς τον Ουρανό Το Άγιο Έλεος,
    Οι Άγιοι βρίσκανε τέτοια ομορφιά και τέτοια γλυκύτητα σε αυτόν τον τρόπο γονατιστής προσευχής, που καθόντουσαν όλη τη νύχτα στραμμένοι προς Ανατολή, και μέχρι να ανατείλει ο Ήλιος!
    Σε αρπάζομε εν Χριστώ και σου εύχομαι να αξιωθείς να καταφέρεις κατά αυτόν τον τρόπο να επικοινωνήσεις. Και τότε θα δείς τι πνευματικούς καρπούς έχεις να λάβεις. Και ότι θέλεις το γράφεις και ως προβληματισμό στη συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με πονάει πού ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος προδίδει τα Ορθόδοξα Ιερά και "συλλειτουργησε" με τον Λατινο Ποντιφικα εν τη Κωνσταντινούπολη, και με πονάει που πολλοί αδελφοί συνεχίζουν ακόμη να τον ακολουθούν.
    Έρχονται πολύ γρήγορα μεγάλα δεινά για την Πατρίδα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ;
      ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΑΣ.

      Διαγραφή
    2. Είσαι εντελώς άσχετος στα περί Ορθόδοξης Αγιοπατερικής και πνευματικής κανονικότητος, η επ αμοιβή κάνεις trolling υπέρ του Οικουμενιστή Πατριάρχη.
      Όσοι είμαστε μέσα στον Ιερό Ναό εν ώρα Θείας Λειτουργίας Συλλειτουργούμε με τον Ιερέα που αναπέμπει τις ευχές στην Αγία Τράπεζα. Όλοι, Κλήρος και λαός, εν ώρα Θείας Λειτουργείας είμαστε ένα Άγιο Σώμα, και όλοι συμμετέχουμε στην Θεία Λειτουργία. Άλλωστε χωρίς την παρουσία του λαού που εκπροσωπείται στο ψαλτήρι, δεν μπορεί να γίνει Θεία Λειτουργία.
      Για αυτό το λόγο λέγεται το "τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν.." , δηλαδή με αυτή την προσφώνηση να μείνουν μέσα στη Θεία Λειτουργία μόνο οι Πιστοί Ορθόδοξοι βαπτισμένοι Χριστιανοί.
      Οι υπόλοιποι δηλαδή οι κατηχούμενοι, οι αβάπτιστοι, έξω από τη θύρα του Ιερού Ναού μέχρι το πέρας Της Θείας Λειτουργίας.
      Ο αιρετικός βέβαια ούτε σε συμπροσευχή επιτρέπεται να παραστεί με Ορθόδοξο λαικό. Ούτε να συμφάγουμε επιτρέπεται με αιρετικούς, για το λόγο ότι προ και μετά του δείπνου γίνεται προσευχή ως ένα Σώμα.
      Ο Θεός θέλει καθαρό το Σώμα των Πιστών από αιρετικά βλάσφημα πρόσωπα κατά την προσευχή.

      Διαγραφή
    3. ΕΣΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΔΑΤΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ ΝΑ ΤΕΛΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΕΚΕΙ Ε;
      ΝΑ ΤΕΛΕΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΠΡΟΣΚΟΜΙΔΗ,ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΣΟΔΟ,ΝΑ ΜΕΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΠΡΩΤΑ ΚΤΛ ΚΤΛ Ε;

      ΚΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ Ε;

      ΜΑ ΚΑΛΑ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΝΑΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΕΣΤΕ ΝΑ ΕΡΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ;

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος23/4/18 14:51

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΔΙΕΥΧΩΝ..ειναι ΑΜΑΡΤΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣΑΙ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ..ρωτησα προσφατα εναν ΑΞΙΟ ΛΕΥΙΤΗ ΚΛΗΡΙΚΟ Α Μ Ι Σ Θ Ο ΕΘΕΛΟΝΤΗ..ΜΕ ΟΠΤΑΣΙΕΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΚΛΠ.ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ για την ψυχη του ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΛΟΥ καποιοι ΠΑΤΕΡΕΣ ΑΝΥΣΗΧΟΥΝ ΜΟΥ ΕΙΠΕ..για το ανοιγμα του προς τους ΠΑΠΙΚΟΥΣ.ΓΙΑΤΙ Ο ΠΑΙΣΙΟΣ ΔΕΝ πηγε οταν τον καλεσανε οι παπικοι??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσεις τι λετε?