13 Μαρ 2014

* ΤΟ ΑΚΟΥΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ




Κύριε καὶ Δέσποτα της ζωης μου, πνευμα αργίας, περιεργείας, φιλαρχίας και αργολογίας μή μοι δως.


Πνευμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονης και αγάπης, χάρισαί μοι τω σω δούλω.

Ναί, Κύριε Βασιλευ, δώρησαί μοι του οραν τα εμα πταίσματα, καὶ μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου, οτι ευλογητος ει, εις τους αἰωνας των αιώνων.
 Αμήν.


Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ

 "Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, μην επιτρέψεις να με κυριεύσει το πνεύμα της αργίας, της περιέργειας, της φιλαρχίας, και της αργολογίας. 
Χάρισε Εσύ σε μένα, τον τιποτένιο δούλο Σου, πνεύμα σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπο μονής και αγάπης. 
Ναί, Κύριε, και Βασιλιά μου, δός μου το χάρισμα να βλέπω μόνο τις δικές μου αμαρτίες και τα λάθη και να μή κατακρίνω τον αδελφό μου. 
Για Σένα που είσαι άξιος κάθε τιμής και δοξολογίας στους ατελεύτητους αιώνες. Αμήν."

18 σχόλια:

  1. .....Επειδή είναι λίγο μπερδεμένο στις μέρες μας, πως το εννοούν οι Άγιοι Πατέρες, το ""μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου""????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...θα ήθελα να ακούσω γνώμες επισκεπτών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος15/3/14 14:49

    Γρηγορης

    Που ειναι το μπερδεμα; Μία ειναι η κατακριση.... και παλια και στις μέρες μας. Μήπως δεν καταλαβα εγώ τι ρωτισες; Μαρινο δυστυχως μας αρέσει να λέμε για τους άλλους, εμείς τα κάνουμε όλα σωστά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To να πώ ότι οι κάποιοι πολιτικοί ή και οι περισσότεροι είναι προδότες, θεωρείται κατάκριση??
      Το να πώ ότι βασιλεύει στις μέρες μας ο σοδομισμός, από πολλούς στην πόλη μου είναι κατάκριση??
      Το να πώ ότι Αρχιερείς προδίδουν το Άγιο Σχήμα τους και εκείνους που ακολουθούν, διότι συμμετέχουν ενεργά στον Οικουμενισμό είναι κατάκριση??
      Το να πώ ότι οι Άρχιερείς των ΓΟΧ ή κατά άλλους του πατρίου εορτολογίου είναι χωρισμένοι σε 20 κομμάτια και δεν έχουν αγάπη μεταξύ τους και δεν ενώνονται είναι κατάκριση??

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος15/3/14 16:58

      Μια γενικη κριση δεν ειναι κακη.....το να μιλησεις ιδικα...το να πεις ας πουμε που ο ταδες Μητροπολιτης ειναι αρσενοκοιτης...πραγμα που δεν ξερεις...δεν εισαι μεσα στην καλυβη τους να δεις τι κανουν...π

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος15/3/14 17:12

      Γρηγορης

      Δυστυχος κατακριση ειναι.. ..
      παιρνουμε την θέση του Κριτή.
      Άσε τους πολιτικους και τους άλλους, όσο αφορα τους αρχιερεις είναι μεγαλυτερη η αμαρτία ξερεις. Ανθρωποι είναι και αυτοι και μπορούν να κάνουν σφαλματα.... μπορούν όμως να μετανοησουν χωρίς εμείς να το ξέρουμε, εμείς ομως κουβαλάμε την αμαρτία της κατακρισης. Έτσι αφηνουμε την κρίση για Εκείνον που πρέπει να την κάνει.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος16/3/14 11:16

      Γρηγοριε...θελεις να σου διαβασω κατι;;;;;και επειτα τα λεμε

      Κατα τον ΜΕΓΑΝ βασιλειον ιδιον ειναι της πολιτειας το να συνεργουν ολοι οι κατα μερος πολιται εις το ΚΟΙΝΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝ
      Διοτι ολοι που κατοικουμεν εις μιαν πολιν η εις ενα χωριο,χρεωστουμεν δια να βοηθουμεν ο ενας τον αλλον εις τας σωματικας χρειας -αναγκας-μας...ετσι παρομοιως χρεωστουμεν και εις τας ψυχικας αναγκας ο ενας τον αλλον.
      Διοτι ,καθως ενας πολιτης πανουκλιασμενος ......>και ολοι οι αλλοι πολιται συμμολυνονται και πανουκλιαζουν...ετσι και οταν ενας πολιτης αμαρτανη.....>μεταδιδει και εις τους αλλους πολιτας την αμαρτιαν του γι αυτο
      ''Προδοσια της αληθειας και επιβουλη του κοινου ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΚΩΝ ΟΤΑΝ ΓΑΡ Η ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΒΛΑΒΗ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΧΗ.....>τοτε ου δη μακροθυμειν,ουδε ζητειν το εαυτου συμφερον,αλλ το των πολλων........>ινα σωθωσι.........π

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος16/3/14 15:20

      Γρηγορης

      Σ' ευχαριστω ..π... καλά τα λες και τώρα και στο πιο κάτω σχόλιο.

      Διαγραφή
  4. Βγάλε το καδρόνι από το μάτι σου και άσε την ακίδα από το μάτι του άλλου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΚΟ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΡΙΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ.
    ΝΑ ΜΗ ΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΜΩΝΗ ΜΑΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος15/3/14 16:30

    Μη κρινετε ινα μη κριθητε.Ματθ 7-1/....με την διαφορα οτι βλεπω πρωτα τα δικα μου παθη και επειτα του αλλου.Αυτο δε χαρακτηριζεται υποκρισια[βλεπε το κειμενο 7 στο κατα Ματθαιον.Ομως,Ο Κυριος,επεκτεινει την διδαχη περι κρισεως και στο κατα Ιωαννη επισημαινει να μην κρινουμε κατ οψιν αλλα την δικαι κριση[24].Αυτο σημαινει οτι επειδη ειμαστε ανθρωποι και ζουμε σε μια κοινωνια που ο ενας σκανδαλιζει τον αλλον, ειναι καλυτερα καποιες πραξεις των αλλων να τις κρινουμε με δικαιοσυνη και αγαπη Διοτι ο Θεος κρινει αλλιως....και αν ο Ιερος Αυγουστινος μας λεγει πως Ο Κυριος κρινει την αμαρτια απο την προθεση και το αποτελεσμα....επισης ,μπορει καποιος να σου κανει κατι και αμεσως να τρεξει στο εξομολογηταριον ....[...]και ενω εσυ τον εχεις κρινει μεσα σου εκεινος εχει λαβει αφεση.Καποιος δε θυμωταν κατι που του εκανε ο φιλος του ενω εκεινος προσευχοταν για αυτον καθημερινα.γι αυτο οι Πατερες λεγουν να εκβαλλεις αμεσως την πικρα που εχεις για τον αλλον....επισης....να πουμε και κατι ακομη.Καποιοι,κανουν το παν για να αποδειξουν οτι ο αλλος κανει τον καποιο και δεν εχει αρετες και εμαθα ...ουτε αυτο να το πιανω για σωστο επειδη το ζητουμενο δεν ειναι του καθενος η αρετη την οποια ο αλλος μπορει να κανει ψεμματα οτι ειναι εμπαθης ...και αυτο επειδη το μεγιστο ζητουμενο ειναι Ο Τριαδικος Θεος μας και πως να συμπνευματιζομαστε για να ενισχυομαστε μεταξυ μας.Οπως και κριτηριο δεν ειναι να βλεπει ο καθενας την αρετη η οχι του αλλου ....Διοτι , ο Θεος κρινει οπως ειπε και οκυριος διευχων σε καποιες προηγουμενες αναρτησεις.Μπορουμε ομως ,οπως εχουμε φροντιδα τον εαυτον μας να φροντισουμε με αγαπη να διορθωσουμε τον συνανθρωπο μας.
    Αλλα το ερωτημα ειναι εδω πως βλεπει κανεις.....Καποιοι εμπαθεις βλεπουν τους αδελφους τους το ιδιο.Εαν δηλαδη δεις εσυ καποιον ιερεα να αγοραζει ενα κοτοπουλο εν ημερα Σαρακοστης....π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος15/3/14 16:50

    Και πεις απο μεσα σου ''καλα ο παπας δεν νηστευει;;;;''ηδη τον εχεις κρινει ....ενω αυτος πηγε και εξυπηρετησε καποιον παπου που ηταν αρρωστος στη γειτονια του. Παλι καποιος αλλος ειχε δει ενα ν ιερομοναχο να οδηγει τζιπ.Ειπε''μωρε μπραβο....πως συμβιβαζεται μοναχος και τζιπ...χαλασανε και αυτοι παει ....ο μοναχισμος'' ενω μαθαινεις πως η μονη διεθεται αυτο το μεσον ωστε να κατεβει ο ανθρωπος για δουλειες της μονης στην πολη και επειτα να επιστρεψει.Ομως,για θεματα πιστεως αλλαζει η υποθεσις...εκει δεν ισχυει το ''μη κρινετε..''...ομως κατα την ατελη μου γνωμη και αυτο θα πρεπει να εχει μια διακριση διοτι κρινοντας αυτους που ειναι οι κεφαλες αιρετικες και οι οπαδοι τους...κρινεις και καποιους αλλους που τους ανεχονται.Οι οποιοι αλλοι ειτε δεν εχουν την δυναμη να αντιδρασουν...ειτε και αν την εχουν...βρισκουμε μια ρηση αγιου για να τους βγαλουμε σκαρτους...να τους ριξουμεκαι μερικα αναθεματα και να τους πουμε εμεσως πλην σαφως να μην αντιδρουν και ποσο αμαρτωλοι ειναι και αναξιοι να παλεψουν για την πιστη τους και ας ριξουν ολιγον τι τον καλαμον της κενοδοξιας τους...πραγμα που ειναι αδικο διοτι που ξερει ο καθεις πως θα τελειωσει ο αγωνας αυτου του δυστυχου που αντιδρα....και τους μπαζονουμε μαζι με τους αλλουςενω το δικιο ειναι ειτε να μην ασχοληθουμε με αυτους ειτε εαν θελουμε και εμεις να συμμετασχουμε οπως μπορουμε...αδιαφορωντας εαν αυτοι εχουν αρετες η δεν εχουν διοτι το ζητουμενο ειναι η αιρεσις και πως βλασφημειται ο Τριαδικος Θεος μας και οχι εαν ο αλλος εχει η δεν εχει αρετες.διοτι οσο και αν φαινεται ...δεν μπορει κανεις μα κανεις να καταλαβει εαν καποιος που σιωπα ειναι ταπεινος ενω ο αλλος που διαμαρτυρεται δεν ειναι και το αντιθετο.Αυτα ειναι Του Θεου που γνωριζει καρδιας και νεφρους.Ουτε και η γυναικεια φυση ειναι προσκομμα στην ομολογια.Μην ξεχνουμε τον Σαπρικιο ο οποιος στο τελος δεν αντεξε και δεν δεχτηκε τα μαρτυρια.Επομενως η γνωμη για τον καθενα ειναι οτι ολοι αγαπουμε ολους και ολοι εχουμε ανεπαρκεια και παλευουμε και προσδοκουμε το ελεος και μονον Του Κυριου μας.
    Καλο βραδυ αδελφοι.πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μήπως θα μπορούσαμε να βάλουμε κάποια όρια στις "κρίσεις" μας??? ΠΧ θέματα δημοσίου ενδιαφέροντος που κρίνουν το μέλλον του τόπου όπως τα παραδείγματα που ανέφερα παραπάνω έχουμε υποχρέωση να τα θίγουμε, διότι κατά τη γνώμη μου όχι για να κατακρίνουμε πρόσωπα, αλλά για να δούμε το ρεύμα της εποχής και να τοποθετηθούμε ανάλογα προς το συμφέρον του τόπου μας και των παιδιών μας!!!
    Αυτή είναι η γνώμη μου και το θέμα είναι πολυσύνθετο και δισδιάκριτο!
    Πάντως τα παραδέιγματα που ανέφερα παραπάνω, δεν είναι ιδιωτικές υποθέσεις Αρχιερέων πολιτικών και απλών ανθρώπων, αλλά δημόσια ζητήματα που μας απασχολούν, και εάν θέλουμε να συμμετέχουμε στα κοινά του τόπου μας ως ενεργοί πολίτες, δεν μπορούμε να αποφύγουμε να τα συζητάμε ούτε να τα αποσιωπήσουμε!!
    Είναι τα φλέγοντα θέματα και οι συζητήσεις είναι προς οικοδόμηση θέλω να πιστεύω και όχι προς;κατάκριση δηλαδή προς καταπόντιση εκέινου που εμπλέκεται στο θέμα!
    Ευχαριστώ πάρα πολύ για την κουβεντούλα!! Όλοι μαζί ενωμένοι σαν Έλληνες και Ορθόδοξοι με την Αγία Χάρη Ιησού Χριστού θα τα καταφέρουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος16/3/14 10:59

    Ναι 10:19
    Φαινεται πως ειναι σωστο αυτο που λες.
    Μη παραξηγησεις που δεν εβαλα το ονομα σου...π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...όχι δεν παρεξηγώ, αλλά είμαι φίλος των πατροπαράδορων παραδόσεων, με ότι κοστίσει, και επιθυμώ την καρδιακή επικοινωνία δια του ρομαντικού πλέον στην Ιντερνετική επικοινωνία, βαφτιστικού ονόματος που τείνει να εξαφανιστεί!!
      Μα δεν είναι υπέροχο να μιλάμε ως Χριστιανοί επί την βάση του ονόματος μας που λάβαμε κατά το Μέγα Τούτο μυστήριο που λέγεται βαπτισμα??, Είμαι του ότι κοστίσει στις παραδόσεις μας και ας με θεωρούν, (μου τα έχουν γράψει σε άλλα blogs), γραφικό, παλαιολιθικό, μεσαιωνικό, αναχρονιστικό, παλαιομοδίτη και ότι άλλο..... !!!
      Να μένουμε ενωμένοι και να μην μας χωρίζει τίποτα!!

      Διαγραφή
    2. Eν Χριστώ ενωμένοι....

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος16/3/14 12:03

    Καλο παραδεισο ευχομαι σε ολους παιδια!πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσεις τι λετε?