23 Σεπ 2009

* ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΓΗ...ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΙ


Ο θάνατος είναι ο καλύτερος δάσκαλος της ακτημοσύνης.
Ο χριστιανός που διδασκόμενος από τον θάνατο θα καταλάβει το νόημα της ζωής, ούτε για χρήματα θα στεναχωρεθεί, ούτε για κληρονομικά θα μαλώσει, ούτε όταν με οποιονδήποτε τρόπο αδικηθεί θα λυπηθεί για τον εαυτό του.
Γνωρίζει ότι τα υπάρχοντα του δεν είναι δικά του, αφού σύντομα θα τα αποχωριστεί.
Του δόθηκαν για να τα διαχειριστεί με τον καλύτερο τρόπο, ώστε να αγοράσει με τα φθαρτά χρήματα τα άφθαρτα αγαθά.
Κατά τον άγιο Συμεών, όλα «τα πράγματα και τα χρήσιμα αντικείμενα που υπάρχουν στον κόσμο είναι κοινά για όλους, όπως ακριβώς το φως και ο ίδιος ο αέρας που αναπνέουμε...
Τα πάντα είναι σε όλους κοινά ως προς την χρήση της απολαύσεως, αλλ' ως προς την κυριότητα δεν
 ανήκουν σε κανέναν.
Όμως η πλεονεξία, αφού εισήλθε σαν τύραννος στην ζωή, μοίρασε με διάφορους τρόπους στους υπηρέτες της αυτά που δόθηκαν από τον Δεσπότη κοινά σε όλους... και αποστέρησε τους άλλους ανθρώπους από την απόλαυση των αγαθών του Θεού.
Βέβαια οι υπηρέτες και δούλοι αυτής της τυράννου (της πλεονεξίας), διαδοχικά με την σειρά του ο καθένας, δεν γίνονται κύριοι των υπαρχόντων και των χρημάτων, αλλά πονηροί δούλοι και φύλακες», διότι με τον θάνατο τους αφήνουν αναγκαστικά τους θησαυρούς τους σε άλλους.
Όποιος λοιπόν απωθεί την ιδέα του θανάτου και προσκολλάται με όλη του την ψυχή στα φθαρτά, υπάρχει ο φόβος να ακούσει κάποια μέρα τον φοβερό λόγο: Άφρον, ταύτη τη νυκτί την ψυχήν σου απαιτούσιν από σού, α δε ητοίμασας τίνι εσται;
Η μνήμη του θανάτου προξενεί στον πιστό Χριστιανό την υπομονή στην κάθε θλίψη που συναντά. Γνωρίζει ότι ουκ έχει ώδε μένουσαν πόλιν αλλά την μέλλουσαν επιζητεί, και γι' αυτό όχι μόνο δεν γογγύζει στις δοκιμασίες και αδικίες του προσωρινού αυτού κόσμου, αλλά και ευχαριστεί τον Θεό που με τα μέσα αυτά του εξασφαλίζει την αιωνία ζωή .
Όποιος φιλοσοφεί σωστά το μυστήριο του θανάτου, αντιμετωπίζει σωστά και όλα τα περιστατικά της ζωής του.
Λέγεται ότι ο τετραήμερος Λάζαρος μετά την ανάσταση του δεν γέλασε ποτέ, ενθυμούμενος τα όσα αντίκρισε στον Άδη.
Μόνο μια φορά γέλασε όταν είδε κάποιον να κλέβει μια στάμνα, και είπε: Ό ένας πηλός κλέβει τον άλλο πηλό!
Τέλος, η μελέτη του θανάτου είναι η καλύτερη προετοιμασία για την αναχώρηση από την ζωή αυτή. Το Άγιο Πνεύμα μας διδάσκει: Πάντων το τέλος ήγγικε, σωφρονήσατε ουν και νήψατε εις τας προσευχάς.
Η γνωστή φράση "Πρέπει να πεθάνεις πριν πεθάνεις, για να μην πεθάνεις όταν πεθάνεις" δεν είναι απλό λογοπαίγνιο.
Εκφράζει μια βαθιά αλήθεια.
Πριν από τον σωματικό μας θάνατο πρέπει να προηγηθεί η νέκρωση των παθών και η αποκόλληση από την ματαιότητα του κόσμου, αν θέλουμε να αποφύγουμε τον αιώνιο θάνατο.

2 σχόλια:

  1. Ετσι ειναι,το πρόβλημα είναι ότι τη μεγάλη αυτή αληθεια δεν την εφαρμόζουμε.Και δεν είναι ανάγκη να γίνουμε καλογεροι και να πάμε στα μοναστήρια για να την εφαρμόσουμε.Και απο τον κόσμο ακόμα μπορουμε να δείξουμε ένα είδος αποταγής και άρνησης της υποδούλωσής μας στη φιλαργυρία και την πλεονεξία...Πώς ?Με το να βοηθάμε τους φτωχούς αφενός και να μην τα βάζουμε με το Θεό η την κακοτυχία μας ετσι και πτωχεύσουμε αφετέρου.Ο,τι μας ανήκει είναι του Θεού,ακόμα και τα παιδιά μας που πολλοι λένε τα παιδιά μου τα παιδιά μου,και έτσι και το παιδί τους είτε πεθάνει,είτε διαλέξει ένα δρόμο στη ζωή διαφορετικό απο αυτόν που οι γονείς του έχουν σχεδιάσει αρρωσταίνουν...Το κάθε τι ξέρει ο Θεός πότε το επιτρέπει και γιατί.Μακριά από τη φιλαργυρία και την πλεονεξία.Είναι οι μητέρες όλων των κακών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΛΕΕΙ...
    ''Ο ΧΟΡΤΑΤΟΣ ΤΟΝ ΝΗΣΤΙΚΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ''

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσεις τι λετε?