8 Νοε 2009

* ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΕΓΟΥΜΕ...

Τους φίλους τους διαλέγουμε και πρέπει να τους διαλέγουμε.
Τους γονείς μας ή τα αδέλφια μας δεν έχουμε τη δυνατότητα να τους διαλέξουμε.
Είμαστε υποχρεωμένοι εκ των πραγμάτων να τους δεχτούμε όπως αυτοί είναι, έστω κι αν διαφωνούμε με μερικές ή πολλές από τις ενέργειές τους.
Αντίθετα, τους φίλους έχουμε τη δυνατότητα να τους διαλέξουμε γι' αυτό και η ευθύνη για μια σωστή ή λαθεμένη εκλογή είναι ολοκληρωτικά δική μας.


Για να δημιουργήσουμε λοιπόν μια καλή φιλία πρέπει να κάνουμε:



Καλή επιλογή.
Μερικά παιδιά κάνουν το λάθος να περιμένουν από τους άλλους να τους διαλέξουν για φίλους τους. Αν οι άλλοι αδιαφορήσουν αρχίζουν να παραπονούνται ότι δε τους παραδέχονται ή τους περιφρονούν. Αυτό συμβαίνει συνήθως σε παιδιά με μειωμένη αυτοεκτίμηση που από τη στάση ή τις ενέργειες των άλλων ζητούν αναγνώριση.
Φυσικά, αυτή η στάση τους δεν είναι σωστή, επειδή επιδεινώνει αντί να λύσει το πρόβλημά τους.

Ο καθένας μας πρέπει να κάνει επιλογή των ανθρώπων που θέλει για φίλους του.
Καθώς, καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή και γνωριμία, άλλοι με λίγους και άλλοι με πιο πολλούς ανθρώπους, δημιουργούμε μια εικόνα για τον καθένα απ' αυτούς.
Εφόσον η εικόνα που έχουμε αποκτήσει γι' αυτούς είναι καλή, μπορούμε να τους πλησιάσουμε πιο πολύ, για να διακρίνουμε αν ταιριάζουμε μ' αυτούς, αν ακολουθούν παρόμοια μ' εμάς πορεία στη ζωή κι αν έχουν κοινά με μας ενδιαφέροντα.

Αν αυτό συμβαίνει κι εφόσον κι εκείνοι ανταποκρίνονται θετικά στη φιλία μας, μπορούμε να προχωρήσουμε πιο πολύ για να διαπιστώσουμε αν τους χαρακτηρίζει ειλικρίνεια, ευθύτητα, εχεμύθεια, πιστότητα και προθυμία για προσφορά.
Αυτά φυσικά δε μπορούμε να τα διαπιστώσουμε από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά σιγά - σιγά.

Αν καθώς αναπτύσσονται οι σχέσεις μας διαπιστώσουμε ότι κάτι δεν πάει καλά, τότε καλύτερα είναι να περιμένουμε ή να οπισθοχωρήσουμε προσωρινά, μέχρις ότου βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε ή και να αναπτύξουμε τις σχέσεις μας πιο πολύ.

Σωστά κριτήρια.
Καθώς αρχίζει μια φιλία, καλό είναι να ρωτούμε τον εαυτό μας:
Γιατί προτιμώ αυτόν ή αυτούς τους ανθρώπους σαν φίλους μου και όχι κάποιους άλλους;
Είναι γιατί κι αυτοί έχουν τα ίδια με μένα ενδιαφέροντα κι επιθυμούν να ζήσουν μια σωστή και καθαρή ζωή ή μήπως επειδή κι αυτοί ζουν μια χαλαρή από ηθική άποψη ζωή κι έτσι ταιριάζω πιο καλά μαζί τους;
Αν συμβαίνει το δεύτερο πρέπει να ανησυχήσω.

Επίσης πρέπει να ρωτούμε τον εαυτό μας:
Γιατί αυτοί ειδικά αυτοί, οι νέοι ή μεγαλύτεροι με προτιμούν για φίλο τους;
Είναι γιατί βλέπουν σε μένα κάτι το καλό, κι επιθυμούν να το μιμηθούν ή μήπως επειδή ζω κι εγώ μια χαλαρή ηθικά ζωή, παρόμοια με τη δική τους;
Αν για παράδειγμα κάποιος επιζητεί τη φιλία μου με βασικό σκοπό να κριτικάρει ή να κουτσομπολεύει κάποιους άλλους, θα πρέπει να προσέξουμε πολύ, μήπως είμαστε κι εμείς εύκολοι στη κριτική ή έχουμε την τάση να κουτσομπολεύουμε.

Γι' αυτό καλό είναι να ρωτούμε κάθε λίγο τον εαυτό μας:
Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της φιλίας;
Θα με βοηθήσει να αναπτυχθώ πνευματικά ή μήπως με παρασύρει πιο χαμηλά;
Αν διακρίνω ότι το δεύτερο μπορεί να συμβεί, καλά είναι να αναθεωρήσω τις σχέσεις μου πριν είναι πια πολύ αργά.

Το δυστύχημα είναι ότι σε τέτοιες περιπτώσεις δε συνειδητοποιούμε συνήθως τη δική μας κατηφορική πορεία, επειδή αρχίζουμε να δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα και να ανεχόμαστε στον εαυτό μας πράγματα που άλλοτε τα θεωρούσαμε απαράδεκτα.

Γι' αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις γνώμες και στην κριτική που μας κάνουν οι άλλοι σε σχέση με τις φιλίες που έχουμε αναπτύξει και όχι να αγανακτούμε εναντίον τους μόλις μας προειδοποιήσουν για τις σχέσεις μας με τους φίλους μας, ιδιαίτερα αν οι συμβουλές προέρχονται από τους γονείς μας, στενούς συγγενείς ή φίλους μας.

Η βάση της φιλίας.
Μια απορία που δημιουργείται συχνά σε νέους ή νέες είναι:
Πρέπει ή όχι να λαμβάνεται υπόψη η μόρφωση στη δημιουργία μιας φιλίας;

Είναι αλήθεια ότι όσο πιο πολλά είναι τα κοινά ενδιαφέροντα τόσο πιο σταθερή μπορεί να είναι μια φιλία.
Γι' αυτό το λόγο μερικοί νέοι που τους αρέσει, για παράδειγμα, ο αθλητισμός συνδέονται πιο στενά με νέους που επίσης έχουν μεγάλο ενδιαφέρον στον αθλητισμό.

Με αυτή την έννοια είναι φυσικό για κάποιον που τέλειωσε μια πανεπιστημιακή σχολή να αισθάνεται ότι τον συνδέει κάτι επιπλέον με έναν άλλο που έχει επίσης τελειώσει κάποια ανώτερη σχολή.
Κι ότι εκείνος μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα τα προβλήματά του.

Στους χριστιανούς όμως υπάρχει κάτι που τους συνδέει στενά - η κοινή πίστη τους και η κοινή πνευματική πορεία τους που είναι κάτι πολύ ανώτερο από κάθε άλλο στη ζωή.
Γι' αυτό και η μόρφωση, ο αθλητισμός, τα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα, η κοινωνική ή εθνική τους προέλευση και καταγωγή, όπως και όλα τα άλλα επίγεια ενδιαφέροντά τους, δε παίζουν βασικό ρόλο στις φιλίες τους, αλλά παίρνουν δευτερεύουσα θέση.

Για τους χριστιανούς, η βάση της φιλίας τους είναι η κοινή πίστη και ο κοινός προορισμός τους.
Η κοινή πορεία και ο κοινός αγώνας τους για τη διάδοση της αλήθειας του Θεού, που μπορεί να ικανοποιήσει και να φωτίσει κάθε άνθρωπο που γεννιέται επάνω στη γη.

2 σχόλια:

  1. Ετσι ακριβώς έχουν τα πράγματα,είναι δυνατόν να ξεκινήσει φιλία χωρις κοινα ιδανικά και κοινή πίστη ?Είναι δυνατον να ειναι φιλος ενας συνειδητος χριστιανος με εναν χλιαρο στην πιστη ανθρωπο η με εναν αθεο ?Δε γινεται...Γι αυτο και οπως σε αλλους ανθρωπους προεχουν τα κοινα ενδιαφεροντα,η πολιτικη τοποθετηση,τα κοινα συμφεροντα,στους χριστιανους πρεπει να προεχει η κοινη πιστη.Οπως πολυ περισσότερο θα πρεπει να προεχει στους συζυγους που επιπλεον ζουν και μαζι,ενω οι φιλοι εχουν τη φιλια τους αλλα δε ζουν μαζι...Θελει μεγαλη προσοχη το σοβαρο αυτο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.
    ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ,ΘΑ ΤΟΝ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ.
    ΣΗΜΕΡΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ,ΘΕΛΕΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ.
    Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΙΑΥΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΑΣΗΜΑΝΤΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσεις τι λετε?